Abstrakt
Obecnie stan techniczny większości dróg wodnych w regionie, w tym międzynarodowej drogi wodnej E-70, nie pozwala na prowadzenie żeglugi towarowej na większości jej odcinków. Dla dostosowania polskich dróg wodnych do wymagań określonych w porozumieniu AGN (Europejska Konwencja AGN - Europejskie Porozumienie w Sprawie Wielkich Dróg Żeglownych o Międzynarodowym Znaczeniu) przewidującym, że drogi śródlądowe o znaczeniu międzynarodowym powinny mieć parametry co najmniej IV klasy, wystąpi potrzeba podjęcia wielu przedsięwzięć inwestycyjnych. Przedstawiono aktualny stan oraz bariery techniczne występujące na śródlądowych drogach wodnych Pomorza oraz wskazano na czynniki konieczne do przywrócenia żeglugi śródlądowej.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2010 Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Wodnych i Melioracyjnych ; Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Inżynieria Morska i Geotechnika
ISSN: 0867-4299 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Bolt A., Sterpejkowicz-Wersocki W.: Stan i możliwości rozwoju dróg wodnych w regionie// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. nr 6 (2010),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 103 razy