Abstract
Zderzenia czołowe należą do najbardziej ofiarochłonnych wypadków w Polsce. Ryzyko śmierci jest prawie dwukrotnie większe niż w przypadku innych rodzajów zderzeń. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zderzeń, poprzez różnego typu działania w głównej mierze inżynierskie (np. rozdzielenie jezdni, budowa pasów do wyprzedzania, efektywność tych rozwiązań i dalsze kierunki działań.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Drogownictwo
no. R. 64,
pages 143 - 150,
ISSN: 0012-6357 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Jamroz K., Kustra W.: Strategia zmniejszania liczby i skutków zderzeń czołowych na drogach krajowych// Drogownictwo. -Vol. R. 64., nr. nr 4-5 (2009), s.143-150
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 45 times