Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce

Abstract

Celem artykułu jest ukazanie możliwości i zasadności uporządkowanego wdrażania biznesowych modeli zarządzania strategicznego do instytucji użyteczności publicznej, jakimi są uczelnie wyższe. Autorzy zauważają, że obecny rozwój większości uczelni, zarówno niepublicznych, jak i części publicznych, odbywa się bardzo chaotycznie, a decyzje o wymiarze strategicznym, jak uruchamianie nowych kierunków studiów, zapadają na podstawie kryteriów, które w perspektywie długookresowej mogą okazać się dla uczelni wysoce niekorzystne.

Authors (3)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 58 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska pages 415 - 424,
ISSN: 1641-3466
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Popławski W., Markowski M., Forkiewicz M.: Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce// Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. -., nr. 93 (2016), s.415-424
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 101 times

Recommended for you

Meta Tags