Abstract
Tworzenie animacji postaci opartych na szkielecie jest jednym z kluczowych problemów w grafice komputerowej. W niniejszym artykule proponowany jest system tworzenia proceduralnych animacji szkieletów o dowolnej topologii wymagający na wejściu określenia ruchu jedynie niewielkiego zbioru punktów kontrolnych. Wykorzystanie algorytmu Verleta zapewnia wysoką wydajność, a odpowiedni automatyczny dobór dodatkowego zestawu warunków pozwala na zachowanie naturalności animacji przez dążenie kończyn szkieletu do położeń możliwie bliskich optymalnym.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Wytwarzanie gier komputerowych. - Tom 3 strony 99 - 104
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Kluczek K.: System animacji szkieletów o dowolnej topologii oparty na systemie cząstek// Wytwarzanie gier komputerowych. - Tom 3/ ed. Tomasz Boiński, Jacek Lebiedź, Michał Wójcik Gdańsk: Politechnika Gdańska, Wydział ETI, 2013, s.99-104
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 124 times