The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.
Abstract
W referacie zasygnalizowano potrzebę, a zarazem problem badania układów napędowych (napędów głównych) statków ze śrubami nienastawnymi i nastawnymi oraz przekładniami hydrostatycznymi z pompami o zmiennej wydajności. Zaproponoano koncepcję badań energetycznych takich układów w celu ustalenia, które z tych rozwiązań napędów głównych statków może zapewnić większą sprawność takich napędów podczas ich pracy z różnymi naporami i prędkościami śruby napędowej. Dla tych potrzeb wprowadzono pojecie działania jako wykonywanie pracy w ustalonym czasie i przyrównano je do wielkości fizycznej o jednostce miary nazwanej dżulosekundą. W tym ujęciu działanie dowolnego napędu statku zdefiniowano: jako wymagane (DW), czyli takie, do którego realizacji został statek przysposobiony w fazie projektowania i wytwarzania i jako możliwe (DM), czyli takie, które może dany napęd zrealizować w wymaganym czasie, będąc w określonym stanie technicznym i funkcjonując ustalonych warunkach.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- English
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Girtler J., Paszota Z.: The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.// . -., (2004),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 83 times