The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission. - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.

Abstrakt

W referacie zasygnalizowano potrzebę, a zarazem problem badania układów napędowych (napędów głównych) statków ze śrubami nienastawnymi i nastawnymi oraz przekładniami hydrostatycznymi z pompami o zmiennej wydajności. Zaproponoano koncepcję badań energetycznych takich układów w celu ustalenia, które z tych rozwiązań napędów głównych statków może zapewnić większą sprawność takich napędów podczas ich pracy z różnymi naporami i prędkościami śruby napędowej. Dla tych potrzeb wprowadzono pojecie działania jako wykonywanie pracy w ustalonym czasie i przyrównano je do wielkości fizycznej o jednostce miary nazwanej dżulosekundą. W tym ujęciu działanie dowolnego napędu statku zdefiniowano: jako wymagane (DW), czyli takie, do którego realizacji został statek przysposobiony w fazie projektowania i wytwarzania i jako możliwe (DM), czyli takie, które może dany napęd zrealizować w wymaganym czasie, będąc w określonym stanie technicznym i funkcjonując ustalonych warunkach.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język:
angielski
Rok wydania:
2004
Opis bibliograficzny:
Girtler J., Paszota Z.: The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.// . -., (2004),
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 83 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi