The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.
Abstrakt
W referacie zasygnalizowano potrzebę, a zarazem problem badania układów napędowych (napędów głównych) statków ze śrubami nienastawnymi i nastawnymi oraz przekładniami hydrostatycznymi z pompami o zmiennej wydajności. Zaproponoano koncepcję badań energetycznych takich układów w celu ustalenia, które z tych rozwiązań napędów głównych statków może zapewnić większą sprawność takich napędów podczas ich pracy z różnymi naporami i prędkościami śruby napędowej. Dla tych potrzeb wprowadzono pojecie działania jako wykonywanie pracy w ustalonym czasie i przyrównano je do wielkości fizycznej o jednostce miary nazwanej dżulosekundą. W tym ujęciu działanie dowolnego napędu statku zdefiniowano: jako wymagane (DW), czyli takie, do którego realizacji został statek przysposobiony w fazie projektowania i wytwarzania i jako możliwe (DM), czyli takie, które może dany napęd zrealizować w wymaganym czasie, będąc w określonym stanie technicznym i funkcjonując ustalonych warunkach.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J., Paszota Z.: The energy-time method of estimating the work of ships' main propulsion with hydrodynamic transmission.// . -., (2004),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 83 razy