The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance - Publication - Bridge of Knowledge

Search

The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance

Abstract

Działanie dowolnego silnika o zapłonie samoczynnym rozumiane jest jako przekazywanie odbiornikowi energii w ustalonym czasie, w którym energia jest przetwarzana i przenoszona na sposób (w formie) pracy i ciepła. Wartościowanie działania silników spalinowych instalowanych w siłowniach okrętowych, zaproponowane przez autora tego artykułu, polega na przyrównaniu działania tego rodzaju silników do wielkości fizycznej, której jednostką miary jest dżulosekunda [dżulxsekunda]. Wprowadzono pojęcie działania teoretycznego silników, które uznano za działanie wzorcowe, z którym można byłoby porównywać działania rzeczywiste silnikówo różnym stopniu zużycia. Wykazano, że do obliczenia wartości tak rozumianego działania należy zastosować pracę teoretyczną określoną w oparciu o obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go lub ich wersje zmodyfikowaneo odprowadzenie ciepła według przemiany izobarycznej bądź izotermicznej. Wykazano, że do obliczenia działania teoretycznego tego rodzaju silników nie zawsze można wykorzystać znane powszechnie obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Journal of Polish CIMEEAC no. 6, pages 79 - 88,
ISSN: 1231-3998
Language:
English
Publication year:
2011
Bibliographic description:
Girtler J.: The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance // Journal of Polish CIMAC. -Vol. 6., nr. no. 1 (2011), s.79-88
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 48 times

Recommended for you

Meta Tags