The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance

Abstrakt

Działanie dowolnego silnika o zapłonie samoczynnym rozumiane jest jako przekazywanie odbiornikowi energii w ustalonym czasie, w którym energia jest przetwarzana i przenoszona na sposób (w formie) pracy i ciepła. Wartościowanie działania silników spalinowych instalowanych w siłowniach okrętowych, zaproponowane przez autora tego artykułu, polega na przyrównaniu działania tego rodzaju silników do wielkości fizycznej, której jednostką miary jest dżulosekunda [dżulxsekunda]. Wprowadzono pojęcie działania teoretycznego silników, które uznano za działanie wzorcowe, z którym można byłoby porównywać działania rzeczywiste silnikówo różnym stopniu zużycia. Wykazano, że do obliczenia wartości tak rozumianego działania należy zastosować pracę teoretyczną określoną w oparciu o obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go lub ich wersje zmodyfikowaneo odprowadzenie ciepła według przemiany izobarycznej bądź izotermicznej. Wykazano, że do obliczenia działania teoretycznego tego rodzaju silników nie zawsze można wykorzystać znane powszechnie obiegi teoretyczne Diesla i Sabathe'go.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 14 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Journal of Polish CIMEEAC nr 6, strony 79 - 88,
ISSN: 1231-3998
Język:
angielski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Girtler J.: The method for determining the theoretical operation of ship diesel engines in terms of energy and assessment of the real operation of such engines, including indicators of their performance // Journal of Polish CIMAC. -Vol. 6., nr. no. 1 (2011), s.79-88
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 86 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi