Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne

Abstract

11 maja Sejm uchwalił budzącą wiele emocji Ustawę o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych (o WOH). Zgodnie z uchwaloną definicją wielkopowierzchniowym obiektem handlowym jest obiekt o powierzchni sprzedaży powyżej 400 m2, prowadzący jakąkolwiek działalność handlową. Mimo iż Ustawie o WOH przyświecają szczytne cele racjonalizacji wykorzystania zasobów miejskich, jej skutki mogą w istocie negatywnie wpłynąć na ich realizację. W przypadku większych miast spowolniony zostanie proces inwestycyjny w zakresie obiektów, które niekoniecznie muszą powodować negatywne skutki, a wręcz są pożądane. Natomiast w przypadku małych - duże sieci już w tej chwili przygotowują się do otwierania sklepów o powierzchni poniżej 400 m2, dla których takie lokalizacje są idealne, nietknięte przez konkurencję.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language:
Polish
Publication year:
2007
Bibliographic description:
Ledwoń S.: Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne// Urbanista.. -., nr. nr 8 = 56 (2007), s.36-37
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 924 times

Recommended for you

Meta Tags