Abstract
O obiektach muzealnych jako miejscach gromadzących i prezentujących rozmaite zbiory możemy mówić od XVII wieku. W tym czasie zaczęły one powstawać dość powszechne jako nowy typ miejskiej budowli. Instytucje muzealne wpływały na popularyzację zbiorów, ale również - a może przede wszystkim - na budowanie wizerunku ich fundatorów. Ponadto ważne okazały się dla podnoszenia społecznej wiedzy, budowania prestiżu narodowego przyczyniając się również do wzmacniania ruchów narodowo- wyzwoleńczych np. w Polsce i czy też na Węgrzech
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Komercjalizacja przestrzeni-charakterystyka zjawiska strony 289 - 292
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Wojtowicz-Jankowska D.: Współczesne muzea w przestrzeni skomercjalizowanej// Komercjalizacja przestrzeni-charakterystyka zjawiska/ ed. Piotr Lorens, Elżbieta Ratajczyk-Piątkowska Politechnika Gdańska, Wydział Architektury: , 2008, s.289-292
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 88 times