Zarzadzanie ryzykiem jako wymiar strategicznego i przedsiębiorczego podejścia do zarządzania małym i srednim przedsiębiorstwem - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zarzadzanie ryzykiem jako wymiar strategicznego i przedsiębiorczego podejścia do zarządzania małym i srednim przedsiębiorstwem

Abstract

Jedną z wielu przyczyn niepowodzenia ekonomicznego małych i średnich przedsiębiorstw jest niezrozumienie lub niewłaściwe rozumienie kwestii zarządzania ryzykiem. Ryzyko w wielu wymiarach sprzężone jest z procesem przedsiębiorczym. Zarządzanie nim wymaga dostrzegania okazji, umiejętności wykorzystywania zagrożeń jako szans oraz dynamicznej odpowiedzi na zmiany w otoczeniu i w samej organizacji. Sposób podej- ścia do zarządzania ryzykiem jest silnie zdeterminowany poziomem akceptowalnego ryzyka oraz poziomem akceptowalnej zmienności osiąganych przez przedsiębiorstwo wyników. Celem artykułu jest przedstawienie zarządzania ryzykiem w MSP jako źródła wartości dodanej, procesu wspierającego zarządzanie zmianą i realizację przyjętych celów. Analiza wyników badań dotyczących charakterystyki MSP, postrzeganych przez przedsiębiorców kategorii ryzyka oraz wytycznych z obowiązujących standardów zarządzania ryzykiem wskazuje na fakt śladowego zastosowania polecanych praktyk w polskich przedsię- biorstwach.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
MARKETING I RYNEK pages 412 - 423,
ISSN: 1231-7853
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Mikulska A.: Zarzadzanie ryzykiem jako wymiar strategicznego i przedsiębiorczego podejścia do zarządzania małym i srednim przedsiębiorstwem// MARKETING I RYNEK. -., nr. 9 (2015), s.412-423
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 192 times

Recommended for you

Meta Tags