Zastosowanie redundancji w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zastosowanie redundancji w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych

Abstract

Systemy wytwarzania energii i napędu statków oceanotechnicznych muszą mieć bardzo wysoki poziom niezawodności. Utrata zdolności do wykonywania funkcji przez ich elementy strukturalne z reguły powoduje bardzo wysokie straty ekonomiczne. Straty te mogą być zwiększone przez niemożność wykorzystania tzw. okna pogodowego, skutkującego odłożeniem w czasie zaplanowanych operacji oceanotechnicznych. W celu zapewnienia niezawodnej realizacji tak kosztownych operacji, różne rodzaje nadmiarowości są wprowadzane do projektowanej struktury siłowni okrętowej. W artykule omówiono zagadnienia związane z zastosowaniem redundancji w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych. W szczególności zaś zaprezentowano ewolucję stosowania redundancji w siłowniach okrętowych oraz rozwiązania projektowe nadmiarowości zastosowane w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych. Ponadto, omówiono szczegółowo specyfikę przeprowadzanych operacji oceanotechnicznych istotnych ze względu na minimalizację strat finansowych związanych z ewentualnymi przerwami spowodowanymi awariami systemów wytwarzania energii i napędu statków oceanotechnicznych.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Mechaniczny pages 40 - 46,
ISSN: 0033-2259
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Tarełko W.: Zastosowanie redundancji w siłowniach okrętowych statków oceanotechnicznych// Przegląd Mechaniczny. -., nr. 12 (2017), s.40-46
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/148.2017.12.1
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 121 times

Recommended for you

Meta Tags