mgr inż. Janusz Czuchnowski
Publikacje
Filtry
wszystkich: 8
Katalog Publikacji
Rok 2009
-
Artificial i business intelligence w zarządzaniu procesem logistycznym organizacji gospodarczej
PublikacjaW rozdziale zaprezentowano założenia reengineeringu procesu logistycznego zarządzania rezerwą awaryjną majątku sieciowego. Reengineering procesu polega na określeniu docelowej struktury organizacyjnej, zaprojektowaniu procedur organizacyjnych, określeniu optymalnych wielkości zapasów poszczególnych pozycji majątku sieciowego z uwzględnieniem ich przestrzennego rozmieszczenia na terytorium Spółki oraz zaprojektowaniu założeń systemu...
Rok 2008
-
Założenia do budowy modelu inteligentnych procesów biznesowych
PublikacjaW artykule zaprezentowano założenia do budowy modelu procesów biznesowych.
Rok 2006
-
Strategie informatyzacji przedsiębiorstw
PublikacjaRozdział ma za zadanie zwięzłe wprowadzenie do problematyki zarządzania procesowego przedsiębiorstwem. Wymienionymi kierunkami usprawniania procesów w organizacji są: minimalizacja strat (Lean Management), minimalizacja zmienności na wyjściu z procesu (Six Sigma) i automatyzacja informatyczna: podejmowania decyzji, realizacji działań, ewidencji stanów gospodarczych i przesyłu informacji. Podstawą wszystkich metodyk poprawy procesów...
-
Zarządzanie procesowe
PublikacjaW niniejszym rozdziale dokonano przeglądu podstawowych problemów związanych z zarządzaniem procesowym w jednostkach gospodarczych. Przedstawiono genezę, podstawowe definicje i pojęcia związane z zarządzaniem procesowym oraz założenia metodyczne transformacji organizacji zarządzanych na postawie specjalizacji funkcjonalnej w organizacje zarządzane procesowo. Ponadto sformułowano założenia zarządzania w procesowo zorganizownym przedsiebiorstwie.
Rok 2005
-
Wybrane zagadnienia optymalizacji w zarządzaniu procesami przedsiębiorstwa przemysłowego
PublikacjaW niniejszym rozdziale przedstawiono wybrane zagadnienia optymalizacyjne, stosowane w proponowanej przez autora metodzie doskonalenia procesów przedsiebiorstwa. Punktem wyjścia jest zarządzanie celami. Jako podstawową metodę wybrano zarządzanie wartościa przedsiebiorstwa (Value Based Management - VBM). Nastepnie zaprezentowano zasady dezagregacji wskaźników z czynnikami tworzenia wartości w poszczególnych procesach na bazie zasad...
-
Zarządzanie wartością przedsiebiorstwa - ujęcie procesowe
PublikacjaOpracowanie to zostało poświęcone szczególnemu problemowi zarządzania wartością ekonomiczną przedsiebiorstwa,jakim jest wdrożenie procesowej struktury organizacyjnej i zwiazanych z nią mechanizmów optymalizacji procesów gospodarczych na podstawie pomiarów ich wartości ekonomicznej. Procesy realizują zadania dla klientów wewnetrznych i zewnetrznych.Rozpatrywanym problemem jest analiza cech, jakimi powinny się charakteryzować procesy...
Rok 2004
-
Zarządzanie procesami przedsiębiorstwa (BMP-Business Process Management).
PublikacjaW przedstawionym rozdziale opisano założenia metody projektowania i doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania organizacją i procesami. System zarządzania organizacją i procesami, w odróżnieniu od aktualnych systemów polegających na zarządzaniu organizacją poprzez funkcje (wydziały, działy), jest bardziej efektywną formą zarządzania organizacjami ukierunkowanymi na rynek.
Rok 2003
-
Założenia reorganizacji zarządzania przedsiebiorstwem z funkcjonalnego naprocesowe
PublikacjaW niniejszym rozdziele zostały przedstawione założenia reorganizacji zarządzania jednostką gospodarczą, polegającej na zmianie struktury organizacyjnej z funkcjonalnej na procesową. Opisano koncepcję modułów metody transformacji formy zarządzania przedsiębiorstwem o strukturze pionowej hierarchicznej do zarządzania opartego na strukturze poziomej procesowej, pozwalającej na uzyskanie znacznie wyższej efektywności gospodarowania.
wyświetlono 675 razy