dr inż. Marcin Budzyński
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Inżynierii Transportowej
Publikacje
Filtry
wszystkich: 120
Katalog Publikacji
Rok 2010
-
Rodzaje wypadków drogowych w poszczególnych powiatach
PublikacjaAnaliza rodzajów wypadków drogowych w poszczególnych powiatach woj. kujawsko - pomorskiego.
-
Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie kujawsko - pomorskim na tle Polski
PublikacjaMiejsce woj. kujawsko - pomorskiego na tle Polski pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego
-
System informacyjny o bezpieczeństwie ruchu drogowego
PublikacjaModelowe systemy informacji o brd, stan istniejący w woj. kujawsko - pomorskim, wymagania stawiane efektywnemu systemowi informacji o brd.
-
System nadzoru nad ruchem drogowym
PublikacjaZakres możliwych działań obejmujących nadzór nad ruchem drogowym. Instytucje uprawnione do kontroli kierowców.
Rok 2009
-
Bezpieczeństwo transportu drogowego: Stan bezpieczeństwa
PublikacjaCharakterystyka ogólna wypadków drogowych, czynnik ludzki w wypadkach drogowych, Infrastruktura drogowa i jej otoczenie, Cechy pojazdów drogowych.
-
Ocena stanu bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych
PublikacjaPierwszym etapem przygotowywanego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na Drogach Krajowych ''GAMBIT Drogi Krajowe'' była diagnoza bezpieczeństwa ruchu drogowego. Diagnoza zawierała analizę oraz ocenę stanu i systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach. W niniejszym artykule przedstawiono najważniejsze elementy oceny stanu bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych w Polsce w latach 2001-2005.
-
Rozwój i integracja systemu bezpieczeństwa transportu drogowego: Metody oceny zagrożenia w ruchu drogowym
PublikacjaProcedury oceny zagrożeń w ruchu drogowym, Zaawanowane techniki oceny zagrożenia, Kierunki rozwoju metody oceny zagrożenia w Polsce
-
Strategia zmniejszania liczby i skutków wypadnięcia pojazdu z drogi
PublikacjaWypadnięcie z drogi, czyli wywrócenie się pojazdu lub najechanie na drzewo lub słup to jedna z głównych przyczyn wypadków drogowych. Wypadki tego typu charakteryzują się bardzo wysoką ciężkością. Przyczynia się do tego brak stref bezpieczeństwa w otoczeniu dróg. W artykule opisano strategie ograniczenia tego typu zdarzeń. Przedstawiono również efektywność tych rozwiązań oraz ogólne uwarunkowania zmniejszania ciężkości wypadków...
Rok 2008
-
Road safety system in Poland
PublikacjaCelem niniejszego artykułu jest przedstawienie kluczowych dla poprawy brd elementów diagnozy stanu i systemu bezpieczeństwa w Polsce, które jednocześnie mogłyby wejść w zakres działań objętych Projektem ZEUS. Ocenę diagnozy wykonano poprzez porównanie z wzorcami z tych krajów, które od lat uważa się za liderów w zakresie bezpieczeństwa.
-
System bezpieczeństwa transportu drogowego w Polsce
PublikacjaCelem niniejszego artykułu jest przedstawienie kluczowych dla poprawy brd elementów diagnozy stanu i systemu bezpieczeństwa w Polsce, które jednocześnie mogłyby wejść w zakres działań objętych Projektem ZEUS. Ocenę diagnozy wykonano poprzez porównanie z wzorcami z tych krajów, które od lat uważa się za liderów w zakresie bezpieczeństwa.
-
Współczesne techniki projektowania [Rozdział 11.4-11.7]
Publikacja
Rok 2007
-
The effect of trees in the road crown on road safety
PublikacjaW referacie przedstawiono problem występowania wypadków związanych z najechaniem na drzewo. Problem ten występuje w Polsce głównie w województwach północnych i zachodnich, co jest związane ze specyficznymi cechami sieci drogowej tego obszaru. Referat przedstawia negatywny wpływ drzew rosnących w koronie drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz określa metody zapobiegania wypadkom związanym z najechaniem na drzewo. Ze względu...
-
Wpływ drzew w koronie drogi na bezpieczeństwo użytkowników dróg
PublikacjaW referacie przedstawiono problem wystepowania wypadków związanych z najechaniem na drzewo. Problem ten występuje w Polsce głównie w województwach północnych i zachodnich, co jest związane ze specyficznymi cechami sieci drogowej tego obszaru. Referat przedstawia negatywny wpływ drzew rosnących w koronie drogi na bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz określa metody zapobiegania wypadkom związanym z najechaniem na drzewo. Ze względu...
Rok 2006
-
Środki poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w miastach.
PublikacjaDiagnoza bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenach zabudowanych.Planowane kierunki działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w miastach w programie GAMBIT 2005.
-
Zagrożenia w ruchu drogowym na sieci dróg powiatów ziemskich.
PublikacjaZróżnicowanie stanu bezpieczeństwa na drogach w powiatach.Charakterystyka zagrożeń na drogach powiatów ziemskich.Identyfikacja problemów i grup ryzyka.Klasyfikacja powiatów ziemskich ze względu na stan brd.
Rok 2005
-
Cechy dróg zamiejskich a zagrożenie zdrowia i życia ich użytkowników
Publikacja -
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2005-2007-2013. GAMBIT 2005
PublikacjaW artykule przedstawiono syntezę Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2005. Jest to dokument opracowany na zamówienie Krajowej Rady BRD, przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 19 kwietnia 2005 jako program dla Polski na lata 2005-2007-2013. Polska wchodząc do Unii Europejskiej w maju 2004 przyjęła cel ustalony w Polityce Transportowej UE ''w ciągu dekady zmniejszyć o połoweę liczbę śmiertelnych ofiar wypadków...
Rok 2004
-
Metody uspokajania ruchu na drogach.
PublikacjaArtykuł dotyczy zagadnienia uspokajania ruchu drogowego na drogach tranzytowych. Przedstawione zostały zagrożenia dla życia i zdrowia użytkowników tych dróg i sposoby rozwiązania tego problemu. Omówiono rodzaje uspokajania ruchu oraz warunki ich zastosowania.
-
The GAMBIT programme - experience and outlooks.
PublikacjaReferat jest podsumowaniem dziesięciu lat prac wdrożeniowych Krajowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT. Zawiera opis przedsięwzięć z zakresu poprawy bezpieczenstwa na drogach, począwszy od zmian legislacyjnych, po działania inżynierskie.
Rok 2003
-
Wpływ czynników drogowo-ruchowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego w powiatach. IV Konferencja Naukowa Doktorantów Wydziałów Budownictwa.
PublikacjaPrzedstawiono uzasadnienie wyboru powiatów ziemskich do analiz brd. Podano główne miary brd i czynniki wpływające na brd. Wskazano na główne problemy: prędkość, alkohol i infrastruktura drogowa oraz grupy ryzyka: piesi, dzieci i młodzi kierowcy.
wyświetlono 4306 razy