Ekologiczne i szybkie małe jednotski pływające na Bałtyku - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Ekologiczne i szybkie małe jednotski pływające na Bałtyku

Projekt ma na celu zmniejszenie najwazniejszych negatywnych skutków żeglowania szybkich jednostek pływajacych na Morzu Bałtyckim poprzez poprawę ich charakterystyk zarówno w trakcie projektowania jak i podczas eksploatacji. Wynikiem realizacji projketu(ów) przyszłe małe szybkie jednostki pływajace na Bałtyku będą bezpiecznejsze i bardziej przyjazne dla środowiska. Szczegółowo nacisk zostanie położony na trzy kategorie: 1. Hydrodynamiczne aspekty konstrukcji szybkich jednostek pływających w kontekście efektywności energetycznej, w tym zmniejszenie oporu kadłuba poprzez zaprojektowanie optymalnego kształtu kadłuba, 2. Struktura układu napędowego dla lepszej efektywności energetycznej i niższej emisji hałasu, w tym uwzględnianie efektów interakcji pędnik / kadłub przy zaproponowaniu najbardziej wydajnego układu napędowego, a także opracowywanie projektów koncepcyjnych i prototypów ekologicznych układów napędowych, m. in. elektrycznych. Uwzględniona zostanie również modyfikacja istniejących układów napędowych. 3. Automatyzacja i digitalizacja szybkich jednostek pływających w celu zwiększenia bezpieczeństwa, oraz poziomu zastosowania sztucznej inteligencji układu napędowego. Ponadto, w ramach projektu(ów) uwzględniono digitalizację różnych pokładowych systemów morskich zastosowanych na szybkich jednostkach. Projekt jest typur Seed Money, który jest działaniem realizowanym przez Region Morza Bałtyckiego Interreg w celu wsparcia przygotowania projektów zgodnie z planem działania strategii UE dla regionu Morza Bałtyckiego (EUSBSR). Projekt nie tylko zwiększa pole współpracy Bałtyckie dla PG, ale także jest zgodne z celami IDUB, zwłaszcza w zakresie zaplanowanych działań w ramach Centrum Badawczego EkoTech.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
Green Small Craft
Program finansujący:
Europejska Współpraca Terytorialna
Porozumienie:
#S057 z dnia 2020-06-23
Okres realizacji:
2020-06-19 - 2021-12-31
Kierownik zespołu badawczego:
dr inż. Mohammad Hossein Ghaemi
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Norwegian University of Science and Technology (Norwegia)
  • Tallin University of Technology (Estonia)
Wartość projektu:
50 000.00 EUR
Typ zgłoszenia:
Fundusze Europejskie [w tym Fundusze Strukturalne]
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 1548 razy