FREELAND Promowanie STEAM poprzez partycypacyjną rewitalizację miast - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

FREELAND Promowanie STEAM poprzez partycypacyjną rewitalizację miast

Celem projektu FREELAND jest opracowanie innowacyjnej metodologii uczenia i materiałów edukacyjnych dla nauczycieli i uczniów, które ułatwią integrację uczniów z różnych kultur czy ogólnie z mniejszymi szansami i trudnościami w przystosowaniu społecznym. Metodologia ta ułatwi nauczycielom prowadzenie lekcji na świeżym powietrzu poprzez badanie elementów natury i przemian w miejscach przyrodniczych. Elementem tych zajęć będzie korzystanie z aplikacji rzeczywistości wirtualnej lub rozszerzonej pozwalających na interaktywną przechadzkę w środowisku wirtualnym będącym odpowiednią rekonstrukcją miejsca rzeczywistego. Wykonanie tych aplikacji stanowi właśnie zadanie Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej w tym projekcie. Wyniki projektu: - opracowanie innowacyjnego poradnika metodycznego dedykowanego nauczycielom i uczniom w celu ułatwienia integracji i studiów STEAM poprzez sztukę, - moduły szkoleniowe do przygotowywania lekcji na świeżym powietrzu, - aplikacja rzeczywistości wirtualnej lub rozszerzonej. Innowacyjność projektu: - zorientowanie na integracyjny, aktywny i pozytywny zasięg uczenia się poprzez zajęcia na świeżym powietrzu, edukację rówieśniczą, wspólne uczenie się, obecność artysty w opracowywaniu metodologii i materiałów dydaktycznych, - trójwymiarowa rekonstrukcję obszarów, które mają być dzielone między szkołami, włączając w to działania online i na żywo, po aktywację edukacji rówieśniczej między różnymi krajami. Realizacja: 1) Ocena zróżnicowania kulturowego i etnicznego uczestniczących klas (liczba uczniów, wiek, komunikatywność). Opracowanie metodologii i cech narzędzi dydaktycznych, aby aktywnie zaangażować takich uczniów (np. odwoływanie się do doświadczeń z kraju pochodzenia, wykorzystanie języków ojczystych, stymulowanie kreatywności). 2) Rozwój działań związanych z obszarami niefunkcjonalnymi z wykorzystaniem metodologii i modułów nauczania stworzonych przy wsparciu sztuki. 3) Stworzenie platformy bazującej na interaktywnym i wirtualnym miejscu – przechadzka wirtualna (Virtual Tour). Przechadzka wirtualna zostanie utworzona z: obrazów wyprodukowanych przez ekspertów podczas spotkań i przez szkoły (większość smartfonów może robić zdjęcia panoramiczne do tworzenia przechadzki wirtualnej), informacji STEAM zidentyfikowanych przez konsorcjum – partnerów badawczych i nauczycieli, zaproponowany przez artystów projekt mający na celu wydobycie aspektu emocjonalnego przy realizacji ścieżek edukacyjnych.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
FREELAND
Program finansujący:
ERASMUS +
Instytucja:
IT02 Agenzia Nazionale Erasmus+ - INDIRE in Italy
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik zespołu badawczego:
dr inż. Jacek Lebiedź
Realizowany w:
Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Prva susacka hrvatska gimnazija u Rijeci (Chorwacja)
  • Liceo Scientifico Statale "Niccolò Copernico" (Włochy)
  • Maieutiké (Włochy)
  • Major Cities of Europe IT Users Group eV (Niemcy)
  • Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Gdańsku (Polska)
  • Centar tehničke kulture Rijeka (Chorwacja)
  • Istituto D'Istruzione Superiore Baronissi (Włochy)
  • Grad Rijeka Consiglio (Chorwacja)
  • CONSIGLIO NAZIONALE DELLE RICERCHE (Włochy)
  • Nazionale Delle Ricerche (Włochy)
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Edukacyjny
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 0 razy