Celem projektu FREELAND jest opracowanie innowacyjnej metodologii uczenia i materiałów edukacyjnych dla nauczycieli i uczniów, które ułatwią integrację uczniów z różnych kultur czy ogólnie z mniejszymi szansami i trudnościami w przystosowaniu społecznym. Metodologia ta ułatwi nauczycielom prowadzenie lekcji na świeżym powietrzu poprzez badanie elementów natury i przemian w miejscach przyrodniczych. Elementem tych zajęć będzie korzystanie z aplikacji rzeczywistości wirtualnej lub rozszerzonej pozwalających na interaktywną przechadzkę w środowisku wirtualnym będącym odpowiednią rekonstrukcją miejsca rzeczywistego. Wykonanie tych aplikacji stanowi właśnie zadanie Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej w tym projekcie. Wyniki projektu: - opracowanie innowacyjnego poradnika metodycznego dedykowanego nauczycielom i uczniom w celu ułatwienia integracji i studiów STEAM poprzez sztukę, - moduły szkoleniowe do przygotowywania lekcji na świeżym powietrzu, - aplikacja rzeczywistości wirtualnej lub rozszerzonej. Innowacyjność projektu: - zorientowanie na integracyjny, aktywny i pozytywny zasięg uczenia się poprzez zajęcia na świeżym powietrzu, edukację rówieśniczą, wspólne uczenie się, obecność artysty w opracowywaniu metodologii i materiałów dydaktycznych, - trójwymiarowa rekonstrukcję obszarów, które mają być dzielone między szkołami, włączając w to działania online i na żywo, po aktywację edukacji rówieśniczej między różnymi krajami. Realizacja: 1) Ocena zróżnicowania kulturowego i etnicznego uczestniczących klas (liczba uczniów, wiek, komunikatywność). Opracowanie metodologii i cech narzędzi dydaktycznych, aby aktywnie zaangażować takich uczniów (np. odwoływanie się do doświadczeń z kraju pochodzenia, wykorzystanie języków ojczystych, stymulowanie kreatywności). 2) Rozwój działań związanych z obszarami niefunkcjonalnymi z wykorzystaniem metodologii i modułów nauczania stworzonych przy wsparciu sztuki. 3) Stworzenie platformy bazującej na interaktywnym i wirtualnym miejscu – przechadzka wirtualna (Virtual Tour). Przechadzka wirtualna zostanie utworzona z: obrazów wyprodukowanych przez ekspertów podczas spotkań i przez szkoły (większość smartfonów może robić zdjęcia panoramiczne do tworzenia przechadzki wirtualnej), informacji STEAM zidentyfikowanych przez konsorcjum – partnerów badawczych i nauczycieli, zaproponowany przez artystów projekt mający na celu wydobycie aspektu emocjonalnego przy realizacji ścieżek edukacyjnych.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- FREELAND
- Program finansujący:
- ERASMUS +
- Instytucja:
- IT02 Agenzia Nazionale Erasmus+ - INDIRE in Italy
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Jacek Lebiedź
- Realizowany w:
- Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Prva susacka hrvatska gimnazija u Rijeci (Chorwacja)
- Liceo Scientifico Statale "Niccolò Copernico" (Włochy)
- Maieutiké (Włochy)
- Major Cities of Europe IT Users Group eV (Niemcy)
- Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Gdańsku (Polska)
- Centar tehničke kulture Rijeka (Chorwacja)
- Istituto D'Istruzione Superiore Baronissi (Włochy)
- Grad Rijeka Consiglio (Chorwacja)
- CONSIGLIO NAZIONALE DELLE RICERCHE (Włochy)
- Nazionale Delle Ricerche (Włochy)
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Edukacyjny
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 0 razy