OKREŚLENIE WIARYGODNOŚCI INFORMACJI PUBLICZNYCH W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH Z WYKORZYSTANIEM PODEJŚCIA LINGWISTYCZNEJ ANALITYKI TEKSTU - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

OKREŚLENIE WIARYGODNOŚCI INFORMACJI PUBLICZNYCH W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH Z WYKORZYSTANIEM PODEJŚCIA LINGWISTYCZNEJ ANALITYKI TEKSTU

Szybki rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych przyczynia się do rozszerzania kanałów wykorzystywanych przez e-administrację do rozpowszechniania informacji, począwszy od stron internetowych e-administracji i portali usługowych po media społecznościowe. W ciągu ostatnich lat Twitter został dostrzeżony jako potężna platforma do monitorowania opinii publicznej, budowania interakcji rząd-obywatel i wpływania na kształtowanie polityki publicznej. Poza korzyściami, e-administracja musi zdać sobie sprawę z zagrożeń związanych z trudnościami w weryfikacji wiarygodności informacji rozpowszechnianych w mediach społecznościowych. Wykorzystanie technik text-miningu otwiera nowe możliwości w zakresie wsparcia analitycznego e-administracji w mediach społecznościowych. Jednak najnowsze badania dotyczące analizy tekstu zakładają, że informacje, których używają, są wiarygodne, a znane metody identyfikacji wiarygodności nie mają na celu przyczynienia się do decyzji i działań decydentów politycznych. Celem projektu jest opracowanie podejścia do ustalenia wiarygodności informacji publicznych w mediach społecznościowych, które wykorzystuje moc technik analitycznych opartych na obliczeniach i obróbce języka naturalnego, aby poszerzyć zrozumienie stopnia i charakteru wiarygodności informacji publicznej w mediach społecznościowych oraz potrzeb informacyjnych obywateli w komunikacji z rządem. Stosujemy podejście do interpretacji wyników studium przypadku, wykorzystując następujące dane z Twittera: tweety z oficjalnych relacji ministerstw polskich i ukraińskich; oraz polsko- i ukraińskojęzyczne tweety dotyczące sześciu sektorów rządowych (edukacja, zdrowie, finanse, opieka społeczna, informacja o pracy i środowisko) z kont pozarządowych. Przyrostowy praktyczny wkład projektu polega na tym, że nasze wyniki będą przydatne dla przedstawicieli rządów w formułowaniu zaleceń i wytycznych opartych na danych; a dla analityków zajmujących się eksploracją danych tekstowych w celu dostosowania proponowanej metodologii do analizy stopnia i charakteru wiarygodności komunikatów tekstowych w mediach społecznościowych

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
TrustPublSM
Program finansujący:
Programy NAWA
Instytucja:
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Okres realizacji:
2023-01-01 - 2024-12-31
Kierownik projektu:
dr Nina Rizun
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Informatyki w Zarządzaniu
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • National Technical University “Kharkiv Politechnic Institute” (Ukraina)
Wartość projektu:
17 450.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Inny
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 158 razy