Abstrakt
Praca przedstawia system komputerowy do projektowania okrętowych układów śrub przeciwbieżnych oparty na modelu linii nośnej i powierzchni nośnej. System uwzględnia niestacjonarne oddziaływania hydrodynamiczne pomiędzy przednią a tylną śrubą układu, a także oddziaływania z kadłubem statku. System umożliwia optymalizację projektu z punktu widzenia minimalizacji kawitacji, niestacjonarnych sił na wale napędowym oraz generowanych pulsacji ciśnienia na kadłubie statku.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 45 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-010-0001-8
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 17,
strony 14 - 24,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Koronowicz T., Krzemianowski Z., Tuszkowska T., Szantyr J.: A complete design of contra-rotating propellers using the new computer system// Polish Maritime Research. -Vol. 17, iss. nr 1(63) (2010), s.14-24
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/v10012-010-0001-8
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
A Complete Design of Ship Propellers Using the New Computer System
- T. Koronowicz,
- Z. Krzemianowski,
- T. Tuszkowska
- + 1 autorów
2009
A Complete Design of Ducted Propellers Using the New Computer System
- T. Koronowicz,
- Z. Krzemianowski,
- T. Tuszkowska
- + 1 autorów
2009