Abstrakt
W artykule zaprezentowano nową miarę ryzyka kolizji dwóch statków, wywiedzioną z koncepcji domeny statku. Jej prostota oraz fakt, że uwzględnia ona kursy obydwu statków czynią ją dobrą alternatywą dla często stosowanego pojęcia odległości największego zbliżenia. Miara ta jest elastyczna, tzn. można korzystać z niej w powiązaniu z dowolną, zadaną domeną statku. Szczegółowo przedstawiono wyprowadzenia wszystkich niezbędnych wzorów w przypadku zastosowania modelu domeny Fuji. Dodatkowo zamieszczono algorytmy rozwiązań numerycznych znajdujących wartość miary dla dowolnej zadanej domeny. Poziom szczegółowości wzorów i algorytmów umożliwia ich bezpośrednią implementację w dowolnym systemie antykolizyjnym lub systemie wspomagającym zarządzanie ruchem statków.
Cytowania
-
1 0 6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 2 1
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Opublikowano w:
-
JOURNAL OF NAVIGATION
nr 59,
strony 477 - 490,
ISSN: 0373-4633 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Szłapczyński R.: A unified measure of collision risk derived from the concept of a ship domain// JOURNAL OF NAVIGATION. -Vol. 59., nr. nr 3 (2006), s.477-490
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1017/s0373463306003833
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 154 razy