Algorytmizacja tworzenia i dystrybucji treści medialnych a doświadczenie liminalne i zawodowa tożsamość dziennikarska
Abstrakt
W cyfrowym środowisku współczesnych mediów algorytmy mogą tworzyć tekstowe i wizualne treści dziennikarskie oraz wiele wersji tego samego artykułu z uwzględnieniem potrzeb poszczególnych odbiorców/użytkowników . Algorytmizacja dziennikarskiej pracy jest coraz chętniej wykorzystywana w zarządzaniu organizacjami mediów, a analizy danych o czytelnikach, widzach i słuchaczach decydują o podejmowanych tematach zastępując tradycyjnego dziennikarskiego „nosa” i ułatwiają reklamodawcom dostęp do odbiorców. Obecność dziennikarza w procesie powstawania i dystrybucji treści medialnej nie jest już niezbędna. Coraz powszechniejsza presja algorytmizacji dziennikarstwa skłania do badań nad zawodową tożsamością dziennikarzy i nad podejmowanymi przez nich strategiami w obliczu nowych technologii. W artykule sugeruję, że dogodną badawczą perspektywą pozwalającą uzyskać wzgląd w postawy wobec algorytmizacji tworzenia i dystrybucji dziennikarskiej treści jest koncepcja liminalności.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Kreft J.: Algorytmizacja tworzenia i dystrybucji treści medialnych a doświadczenie liminalne i zawodowa tożsamość dziennikarska// Współczesne media. Dziennikarstwo jakościowe/ Lublin: , 2023,
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 87 razy