Jan Kreft - Profil naukowy - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Kontakt dla biznesu

Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
Lokalizacja
Al. Zwycięstwa 27, 80-219 Gdańsk
Telefon
+48 58 348 62 62
E-mail
biznes@pg.edu.pl

Media społecznościowe

Wybrane publikacje

  • Under the Fire of Disinformation. Attitudes Towards Fake News in the Ukrainian Frozen War

    • J. Kreft
    • M. Boguszewicz-kreft
    • D. Hliebova

    - Journalism Practice - Rok 2023

    In this article, we examine individual attitudes towards fake news in the extreme conditions of a propaganda war, taking into account the complex regional social and historical conditions. For this purpose, within the mobile boundary zone during frozen war in Ukraine, we conducted qualitative research among representatives of generations X and Z (high school teachers and students). Being accustomed to fake news turned out to be...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System

    The main aim of the article is identification of the attitudes towards the processes of identification and verification of fake news in the environment of digital media. The subject of the research refers to the users’ attitudes towards fake news. As indicated by the research, the attitudes towards fake news are not unambiguous. About 2/3 of the respondents claim that they are not able to distinguish fake news from true information;...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Halucynacje chatbotów a prawda: główne nurty debaty i ich interpretacje

    • J. Kreft
    • M. Boguszewicz-kreft
    • B. Cyrek

    - Roczniki Nauk Społecznych - Rok 2024

    Generatywne systemy sztucznej inteligencji (SI) są w stanie tworzyć treści medialne poprzez zastosowanie uczenia maszynowego do dużych ilości danych szkoleniowych. Te nowe dane mogą obejmować tekst (np. Bard firmy Google, LLaMa firmy Meta lub ChatGPT firmy OpenAI) oraz elementy wizualne (np. Stable Diffusion lub DALL-E OpenAI) i dźwięk (np. VALL-E firmy Micro- soft). Stopień zaawansowania tych treści może czynić je nieodróżnialnymi...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Uzyskane stopnie/tytuły naukowe

  • 2021-02-11

    Nadanie tytułu naukowego

    prof. dr hab. nauki o komunikacji społecznej i mediach (Dziedzina nauk społecznych)
    UMCS

wyświetlono 1764 razy