Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System

Abstrakt

The main aim of the article is identification of the attitudes towards the processes of identification and verification of fake news in the environment of digital media. The subject of the research refers to the users’ attitudes towards fake news. As indicated by the research, the attitudes towards fake news are not unambiguous. About 2/3 of the respondents claim that they are not able to distinguish fake news from true information; only every twelfth respondent declares that they know tools for verification of information, although the research survey has been carried out among students of media management, journalism and marketing – students who deal with information in social media.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 131 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Zarządzanie Mediami strony 133 - 142,
ISSN: 2353-5938
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Kreft J.: Fake News: Possibility of Identification in Post-Truth Media Ecology System// Zarządzanie mediami -,iss. 3 (2019), s.133-142
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/23540214zm.19.009.11120
Bibliografia: test
  1. S. Jain, V. Sharma, R. Kaushal, Towards Automated Real-time Detection of Misinformation on Twitter, [in:] 2016 International Conference on Advances in Computing, Communications and Infor- matics (ICACCI), IEEE, September 2016, pp. 2015-2020. otwiera się w nowej karcie
  2. S. Kumar, R.A. Villa, K.M. Carley, Identifying Bots that Spread Fake News, 2017, online sources: http://sbp-brims.org/2017/proceedings/papers/challenge_papers/IdentifyingBots.pdf [entered: 21.10.2019].
  3. C. Shao, G.L. Ciampaglia, A. Flammini, F. Menczer, Hoaxy: A Platform for Tracking Online Misinformation, [in:] Proceedings of the 25th International Conference Companion on World Wide Web, International World Wide Web Conferences Steering Committee, April 2016, pp. 745-750. otwiera się w nowej karcie
  4. S. Vosoughi, Automatic Detection and Verifi cation of Rumors on Twitter (Doctoral disserta- tion, Massachusetts Institute of Technology 2015). otwiera się w nowej karcie
  5. C. Castillo, M. Mendoza, B. Poblete, Information Credibility on Twitter, [in:] Proceedings of the 20th International Conference on World Wide Web, ACM, March 2011, pp. 675-684. otwiera się w nowej karcie
  6. T. Lokot, N. Diakopoulos, News Bots: Automating News and Information Dissemination on Twitter, "Digital Journalism" 2016, vol. 4(6), pp. 682-699. otwiera się w nowej karcie
  7. Z. Chu, S. Gianvecchio, H. Wang, S. Jajodia, Who Is Tweeting on Twitter: Human, Bot, or Cy- borg?, [in:] Proceedings of the 26th Annual Computer Security Applications Conference, 2010, pp. 21-30. otwiera się w nowej karcie
  8. G. Pennycook, T.D. Cannon, D.G. Rand, Prior Exposure Increases Perceived Accuracy of Fake News: Social Science Research Network, 2017, https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_ id=2958246 [entered: 6.02.2018]. otwiera się w nowej karcie
  9. Bibliography otwiera się w nowej karcie
  10. Berlo D.K., Lemert J.B., Mertz R.J., Dimensions for Evaluating the Acceptability of Message Sources, "Public Opinion Quarterly" 1969, vol. 33(4), pp. 563-565. otwiera się w nowej karcie
  11. Castillo C., Mendoza M., Poblete B., Information Credibility on Twitter, [in:] Proceedings of the 20th International Conference on World Wide Web, ACM, March 2011, pp. 675-684. otwiera się w nowej karcie
  12. Celiński P., Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- -Skłodowskiej, Lublin 2013.
  13. Chu Z., Gianvecchio S., Wang H., Jajodia S., Who Is Tweeting on Twitter: Human, Bot, or Cy- borg?, [in:] Proceedings of the 26th Annual Computer Security Applications Conference, 2010, pp. 21-30. otwiera się w nowej karcie
  14. Czarniawska-Joerges B., Exploring Complex Organizations: A Cultural Perspective, Sage, Th ou- sand Oaks, CA 1992.
  15. Douglas K., Ang C.S., Deravi F., Farewell to Truth? Conspiracy Th eories and Fake News on So- cial Media, "Th e Psychologist" 2017, vol. 30(36), pp. 36-42. otwiera się w nowej karcie
  16. Ferrara E., Varol O., Davis C., Menczer F., Flammini A., Th e Rise of Social Bots, "Communica- tions of the ACM" 2016, vol. 59(7), pp. 96-104. otwiera się w nowej karcie
  17. Gelfert A., Fake News: A Defi nition, "Informal Logic" 2018, vol. 38(1), pp. 84-117. ZARZĄDZANIE MEDIAMI Tom 7(3)2019 otwiera się w nowej karcie
  18. Ha S., Ahn J., Why Are You Sharing Others' Tweets? Th e Impact of Argument Quality and Source Credibility on Information Sharing Behaviour, [in:] Proceedings of the International Confer- ence on Information Systems (ICIS 2011). otwiera się w nowej karcie
  19. Hanna R., Rohm A., Crittenden V.L., We're All Connected: Th e Power of the Social Media Eco- system, "Business Horizons" 2011, vol. 54(3), pp. 265-273. otwiera się w nowej karcie
  20. Hunt A., Gentzkow M., Social Media and Fake News in the 2016 Election, "Journal of Econom- ic Perspectives" 2017, vol. 31(2), pp. 211-236.
  21. Jain S., Sharma V., Kaushal R., Towards Automated Real-time Detection of Misinformation on Twitter, [in:] 2016 International Conference on Advances in Computing, Communications and Informatics (ICACCI), September 2016, pp. 2015-2020. otwiera się w nowej karcie
  22. Keyes R., Th e Post-truth Era: Dishonesty and Deception in Contemporary Life, St. Martin's Press, New York 2004.
  23. Khaldarova I., Pantti M., Fake News, "Journalism Practice" 2016, vol. 10(7), pp. 891-901. otwiera się w nowej karcie
  24. Kumar S., Villa R.A., Carley K.M., Identifying Bots that Spread Fake News, 2017, online sources: http://sbp-brims.org/2017/proceedings/papers/challenge_papers/IdentifyingBots.pdf [entered: 21.10.2019].
  25. Lischka J.A., A Badge of Honor? How Th e New York Times Discredits President Trump's Fake News Accusations, "Journalism Studies" 2017, pp. 1-18. otwiera się w nowej karcie
  26. Lokot T., Diakopoulos N., News Bots: Automating News and Information Dissemination on Twitter, "Digital Journalism" 2016, vol. 4(6), pp. 682-699. otwiera się w nowej karcie
  27. Metzger M., Th e Study of Media Eff ects in the Era of Internet Communication, [in:] R.L. Nabi, M.B. Oliver (eds.), Th e Sage Handbook of Media Processes and Eff ects, Sage, Th ousand Oaks, CA 2009, pp. 561-576. otwiera się w nowej karcie
  28. Morris M.R., Counts S., Roseway A., Hoff A., Schwarz J., Tweeting Is Believing? Understanding Microblog Credibility Perceptions, [in:] Proceedings of the ACM 2012 Conference on Com- puter Supported Cooperative Work (CSCW2012), 2012, pp. 441-450. otwiera się w nowej karcie
  29. Pennycook G., Cannon T.D., Rand D.G., Prior Exposure Increases Perceived Accuracy of Fake News: Social Science Research Network, 2017, https://papers.ssrn.com/sol3/papers. cfm?abstract_id=2958246 [entered: 6.02.2018]. otwiera się w nowej karcie
  30. Shao C., Ciampaglia G.L., Flammini A., Menczer F., Hoaxy: A Platform for Tracking Online Misinformation, [in:] Proceedings of the 25th International Conference Companion on World Wide Web, International World Wide Web Conferences Steering Committee, April 2016, pp. 745-750. otwiera się w nowej karcie
  31. Vosoughi S., Automatic Detection and Verifi cation of Rumors on Twitter (Doctoral dissertation, Massachusetts Institute of Technology 2015). otwiera się w nowej karcie
  32. Woolley S., Automating Power: Social Bot Interference in Global Politics, "First Monday" 2016, vol. 21(4). otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 145 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi