Comparing traffic intensity estimates employing passive acoustic radar and microwave Doppler radar sensor - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Comparing traffic intensity estimates employing passive acoustic radar and microwave Doppler radar sensor

Abstrakt

The purpose of our applied research project is to develop an autonomous road sign with built-in radar devices of our design. In this paper, we show that it is possible to calibrate the acoustic vector sensor so that it can be used to measure traffic volume and count the vehicles involved in the traffic through the analysis of the noise emitted by them. Signals obtained from a Doppler radar are used as a reference source. Although the acoustical vector sensor (AVS), being the embodiment of acoustic radar, has a lower accuracy than Doppler radar in vehicle counting and cannot measure the vehicle speed with the same precision has certain advantages over the Doppler sensor. Namely, it does not emit any signals, it is not susceptible to electromagnetic interferences, and it allows for further analysis of audio signals, such as assessment of the road surface state (e.g., wet/dry). The acoustic radar employing AVS we developed is a new proposition of the acoustic method for road traffic monitoring. Our research also allowed a comparison of the efficiency of both methods, namely microwave and acoustic ones. In this paper, we also provide a short review of previous publications on the project.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Journal of the Acoustical Society of America nr 148,
ISSN: 0001-4966
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Czyżewski A.: Comparing traffic intensity estimates employing passive acoustic radar and microwave Doppler radar sensor// Journal of the Acoustical Society of America -Vol. 148,iss. 4 (2020), s.2454-
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1121/1.5146772
Źródła finansowania:
  • POIR.04.01.04-00-0089/16 INZNAK - Inteligentne znaki drogowe do adaptacyjnego sterowania ruchem pojazdów, komunikujące się w technologii V2X
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 136 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi