CSR in Polish SMEs- from perception to infatuation. Examples of socially engaged firms from Pomeranian Region
Abstrakt
Despite the increasing worldwide awareness of the importance of social issues in con-temporary business management, Polish small and medium-sized enterprises seem to re-main in the group of followers, certainly not leaders, of the corporate social responsibility (CSR) movement, and this despite important dissemination efforts by numerous institu-tions. The aim of this paper is to present the bumpy road to the (still incomplete) implementa-tion of CSR by Polish SMEs and also to demonstrate a possible shift in the attitude of Polish entrepreneurs. The research is based on available statistical and qualitative data from recent reports and official policies. A presentation of cases of companies emerging from a regional CSR contest completes the picture.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie
strony 147 - 156,
ISSN: 0239-9415 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Popowska M.: CSR in Polish SMEs- from perception to infatuation. Examples of socially engaged firms from Pomeranian Region// Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie. -., nr. 68 (2016), s.147-156
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 108 razy