Abstrakt
W artykule przedstawiono metodę diagnostyki falownikowego układu napędowego z silnikiem indukcyjnym, pracującego w otwartej pętli sterowania, umożliwiającą wykrycie uszkodzenia tranzystorów falownika w czasie rzeczywistym. W celu wykrywania i lokalizacji awarii wykorzystano stosunki wartości składowych stałych do amplitud podstawowych harmonicznych prądów obciążenia falownika. W realizacji praktycznej, dla otrzymania poprawnych wyników obliczeń wartości średnich, posłużono się specjalnym schematem próbkowania prądu, zapewniającym stałą liczbę próbek w okresie uśrednianego przebiegu, niezależnie od jego częstotliwości. Dzięki takiemu rozwiązaniu diagnostyka może być prowadzona niezależnie od stanu pracy napędu.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- [Materiały] NAPĘDY I STEROWANIE 2003. IX Seminarium towarzyszące IX Targom Producentów, Kooperantów i Sprzedawców Zespołów Napędowych i Układów Sterowania. Gdańsk, 18.02.2003 strony 184 - 193
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Abramik S., Nieznański J., Śleszyński W.: Diagnostyka falownika w czasie rzeczywistym// [Materiały] NAPĘDY I STEROWANIE 2003. IX Seminarium towarzyszące IX Targom Producentów, Kooperantów i Sprzedawców Zespołów Napędowych i Układów Sterowania. Gdańsk, 18.02.2003/ Gdańsk: P. Gdań., Międzynar. Targi Gdań., 2003, s.184-193
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 217 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Evidence for electric field dependent dissociation of exciplexes in electron donor-acceptor organic solid films
- J. Kalinowski,
- M. Cocchi,
- D. Virgili
- + 2 autorów