Abstrakt
The aim of this study is to determine how marketing actions undertaken within the marketing mix by electricity providers influence their image. Referring to the Stimulus-Organism-Response (SOR) theory, research hypotheses were formulated, and a regression model was constructed, assuming positive impacts of selected marketing actions of electricity providers on their image. A quantitative approach was employed to test the research hypotheses. Data were collected through a questionnaire survey among randomly selected 503 domestic electricity consumers, and statistical analysis was used for data analysis. The research results indicate that the following marketing activities of electricity providers have a positive impact on their image: offering other products along with electricity, providing price discounts, providing physical customer service offices, and engagement in sponsorship.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.23762/FSO_VOL11_NO4_4
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Forum Scientiae Oeconomia
nr 11,
strony 84 - 98,
ISSN: 2300-5947 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Dąbrowski D., Dąbrowski J., Zamasz T., Lis M.: Driving the Image of an Electricity Supplier through Marketing Activities// Forum Scientiae Oeconomia -Vol. 11,iss. 4 (2023), s.84-98
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.23762/fso_vol11_no4_4
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 53 razy