Abstrakt
W pracy przeprowadzono badanie możliwości podwyższenia efektywności transportu rurociągowego gazu ziemnego. Przeanalizowano różnorodne aspekty z zakresu procedur projektowania. Zaproponowano modele określania kosztów kapitałowych (inwestycyjnych) i kosztów zmiennych. Określono równania jednostkowych kosztów całkowitych (rocznych), które poddano „quasi-optymalizacji”, w celu wyznaczenia średnic racjonalnych dla gazociągów.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 53 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15199/9.2019.9.1
- Licencja
- Copyright (2021 Authors)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja
strony 5323 - 328,
ISSN: 0137-3676 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Kamrat W., Kielak A.: Efektywność przewodowego transportu paliw gazowych. Część 2// Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja -Vol. 1,iss. 9 (2019), s.5323-328
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15199/9.2019.9.1
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 106 razy