Entrepreneurial Business and Economic Review - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Entrepreneurial Business and Economic Review

Abstrakt

The objective of the article is to explore internationalisation patterns of family high-tech firms, especially their internationalisation motives, intensity, speed, and entry modes. The empirical part adopts a quantitative approach. The results of the survey are presented on the sample of 263 high-tech production firms from Poland, including 101 family firms. The survey was conducted in all 16 Polish regions. The calculations from obtained survey results were made using Statistica PL 10.

Cytowania

  • 5

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 7

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 72 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Entrepreneurial Business and Economics Review nr 4, strony 147 - 163,
ISSN: 2353-883X
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Daszkiewicz N.: Entrepreneurial Business and Economic Review// Entrepreneurial Business and Economics Review -Vol. 4, (2019), s.147-163
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15678/eber.2019.070409
Bibliografia: test
  1. Abidi, O., Antoun, R., Habibniya, H., & Dzenopoljac, V. (2018). Firm-specific determinants of FDI from GCC to MENA countries. Journal of International Studies, 11(4), 9-21. doi:10.14254/2071- 8330.2018/11-4/1 otwiera się w nowej karcie
  2. Alnassar, F. (2017). Franchising and the internationalization of businesses: the case of fast food chains. International Entrepreneurship Review, 3(2), 23-36. otwiera się w nowej karcie
  3. https://doi.org/10.15678/PM.2017.0302.02 otwiera się w nowej karcie
  4. Arregle, J.L., Duran, P., Hitt, M.A., & Van Essen, M. (2017). Why is family firms' internationalization unique? A meta-analysis. Entrepreneurship Theory and Practice, 41(5), 801-831. otwiera się w nowej karcie
  5. Arregle, J.L., Hébert, L., & Beamish, P.W. (2006). Mode of international entry: The advantages of multilevel methods. Management International Review, 46(5), 597-618. otwiera się w nowej karcie
  6. Bell J., McNaughton R., Young S., & Crick D. (2003). Towards an integrative model of small firm in- ternationalisation. Journal of International Entrepreneurship, 1(4), 339-362. otwiera się w nowej karcie
  7. Brigham, K.H., Lumpkin, G.T., Payne, G.T., & Zachary, M.A. (2014). Researching long-term orien- tation: A validation study and recommendations for future research. Family Business Re- view, 27(1), 72-88. otwiera się w nowej karcie
  8. Calabrò, A., & Mussolino, D. (2013). How do boards of directors contribute to family SME export intensity? The role of formal and informal governance mechanisms. Journal of Management & Governance, 17(2), 363-403. otwiera się w nowej karcie
  9. Chalupová, M., Rojík, S., Pilař, L., & Prokop, M. (2019). Factors affecting food purchases in vysočina region with focus on regional food. Agris on-Line Papers in Economics and Informatics, 11(3), 35-44. doi:10.7160/aol.2019.110304 otwiera się w nowej karcie
  10. Claver, E., Rienda, L., & Quer, D. (2009). Family firm´s international commitment: The influence of family related factors. Family Business Review, 22(2), 125-135. otwiera się w nowej karcie
  11. Creswell, J.W. (2014). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Los Angeles, CA: SAGE Publications Inc.
  12. Crick, D., Bradshaw, R., & Chaudhry, S. (2006). Successful internationalising UK family and non- family-owned firms: A comparative study. Journal of Small Business and Enterprise Deve- lopment, 13(4), 498-512. otwiera się w nowej karcie
  13. Daszkiewicz, N. (2014). Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych z perspektywy przedsiębiorczości międzynarodowej. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 15(7), 243-252.
  14. Daszkiewicz, N. (2017). Foreign entry modes of high-tech firms in Poland. Studia Universitatis Babes- Bolyai, Negotia, 62(2), 23-34. otwiera się w nowej karcie
  15. Daszkiewicz, N. (2019). The internationalisation of high-tech firms. In N. Daszkiewicz (Ed.), The Inter- nationalization of High-Tech Firms: Patterns, Innovation and Research and Development. Cam- bridge: Cambridge Scholars Publishing, 36-64. otwiera się w nowej karcie
  16. Daszkiewicz, N., & Olczyk, M. (2015). Determinants of the internationalization of family firms-a struc- tural equation modeling analysis. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 16(7), 11-30.
  17. Daszkiewicz, N., & Wach, K. (2014). Motives for going international and entry modes of family firms in Poland. Journal of Intercultural Management, 6(2), 5-18. otwiera się w nowej karcie
  18. Davis, P.S., & Harveston, P.D. (2000). Internationalisation and organisational growth: The impact of internet usage and technology involvement among entrepreneur-led family businesses. Family Business Review, 13(2), 107-120. otwiera się w nowej karcie
  19. De Massis, A., Frattini, F., Majocchi, A., & Piscitello, L. (2018). Family firms in the global economy: Toward a deeper understanding of internationalization determinants, processes, and out- comes. Global Strategy Journal, 8(1), 3-21. otwiera się w nowej karcie
  20. Erdener C., & Shapiro D.M. (2005). The internationalization of Chinese family enterprises and Dun- ning's eclectic MNE paradigm. Management and Organization Review, 1(3), 411-436. otwiera się w nowej karcie
  21. Głodowska, A., Pera, P., & Wach, K. (2019). International Strategy as the Facilitator of the Speed, Scope, and Scale of Firms' Internationalization. Central European Management Journal, 27(3), 55-84. otwiera się w nowej karcie
  22. Graves C., & Thomas, J. (2008). Determinants of the internationalization pathways of family firms: An examination of family influence. Family Business Review, 21(2), 151-167. otwiera się w nowej karcie
  23. Graves, C., & Shan, Y.C. (2014). An empirical analysis of the effect of internationalization on the perfor- mance of unlisted family and nonfamily firms in Australia. Family Business Review, 27(2), 142-160. otwiera się w nowej karcie
  24. Hadryś-Nowak, A. (2018). Family Entrepreneurship Orientation in Family Owned SMEs: A Key Re- source for Internationalization?. Entrepreneurial Business and Economics Review, 6(2), 153-169. otwiera się w nowej karcie
  25. Internationalisation Patterns of Polish Family High-Tech Firms | 161 otwiera się w nowej karcie
  26. Hallová, M., Polakovič, P., Šilerová, E., & Slováková, I. (2019). Data protection and security in SMEs under enterprise infrastructure. Agris on-Line Papers in Economics and Informatics, 11(1), 27- 33. doi:10.7160/aol.2019.110103 otwiera się w nowej karcie
  27. Hanson, A., & Hedin, K. (2007). Motives for internationalization: Small companies in Swedish incuba- tors and science parks (master's thesis). Uppsala University, Upsala, Sweden.
  28. Hollensen, S. (2010). Global Marketing -A decision-oriented approach, 5th edition. Pearson: Harlow, UK.
  29. Johanson, J., & Vahlne, J.E. (1977). The internationalization process of the firm-a model of knowledge development and increasing foreign market commitments. Journal of international business studies, 8(1), 23-32. otwiera się w nowej karcie
  30. Knight, G.A.,& Cavusgil, S.T. (2004). Innovation, organizational capabilities, and the born-global firm. Journal of international business studies, 35(2), 124-141. otwiera się w nowej karcie
  31. Kobylińska, U., Rollnik-Sadowska, E., & Samul, J. (2017). Young people on the labour market in Po- land -the point of view of the employer. Oeconomia Copernicana, 8(4), 553-568. otwiera się w nowej karcie
  32. Kontinen T., & Ojala A. (2012). Internationalization pathways among family-owned SMEs. Interna- tional Marketing Review, 29(5), 496-518. otwiera się w nowej karcie
  33. Kontinen T., & Ojala, A. (2010). The internationalization of family businesses: A review of extant research. Journal of Family Business Strategy, 1(2), 97-107. otwiera się w nowej karcie
  34. Kontinen, T., & Ojala, A. (2011). Network ties in the international opportunity recognition of family SMEs. International Business Review, 20, 440-453. otwiera się w nowej karcie
  35. Labaki, R. (2011). The Financial Behaviour of Families in Business. In K. Surdej & K. Wach (Eds.) Man- aging Ownership and Succession in Family Firms, Scholar, Warsaw.
  36. Lušňáková, Z., Juríčková, Z., Šajbidorová, M., & Lenčéšová, S. (2019). Succession as a sustainability factor of family business in Slovakia. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 14(3), 503-520. otwiera się w nowej karcie
  37. Marjański, A., & Sułkowski, Ł. (2019). The Evolution of Family Entrepreneurship in Poland: Main Find- ings Based on Surveys and Interviews from 2009-2018. Entrepreneurial Business and Economics Review, 7(1), 95-116. otwiera się w nowej karcie
  38. O'Boyle, E.H., Pollack, J.M., & Rutherford, M.W. (2012). Exploring the relation between family in- volvement and firms' financial performance: A meta-analysis of main and moderator effects. Journal of Business Venturing, 27(1), 41-42. otwiera się w nowej karcie
  39. Pohlová, K., Smutka, L., Laputková, A., & Svatoš, M. (2018). Czech agrarian foreign trade according to the degree of processing. Agris on-Line Papers in Economics and Informatics, 10(3), 103-118. doi:10.7160/aol.2018.100309 otwiera się w nowej karcie
  40. Poór, J., Juhász, T., Machová, R., Bencsik, A., & Bilan, S. (2018). Knowledge management in human resource management: Foreign-owned subsidiaries' practices in four CEE countries. Journal of International Studies, 11(3), 295-308. doi:10.14254/2071-8330.2018/11-3/23 otwiera się w nowej karcie
  41. Pukall T.J., & Calabrò A. (2014). The internationalization of family firms: A critical review and inte- grative model. Family Business Review 27( 2), 103-125. otwiera się w nowej karcie
  42. Sciascia, S., Mazzola, P., Astrachan, J.H., & Pieper, T.M. (2012). The role of family ownership in inter- national entrepreneurship: Exploring nonlinear effects. Small Business Economics, 38(1), 15-31. otwiera się w nowej karcie
  43. Sikora, T., & Baranowska-Prokop, E. (2018). Explaining success perception of Polish international new ventures: Four perspectives. Economics and Sociology, 11(4), 106-127. doi:10.14254/2071-789X.2018/11-4/7 otwiera się w nowej karcie
  44. Sougata, R., Mondal, A., & Ramachandran, K. (2018). How does family involvement affect a firm's in- ternationalization? An investigation of Indian family firms. Global Strategy Journal, 8(1), 73-105.
  45. Stieg, P., Cesinger, B., Apfelthaler, G., Kraus, S., & Cheng, C.F. (2018). Antecedents of successful in- ternationalization in family and non-family firms: How knowledge resources and collaboration intensity shape international performance. Journal of Small Business Strategy, 28(1), 14-27.
  46. Thomas, J., & Graves, C. (2005). Internationalising the family firm as a demonstration of an entre- preneurial culture. Journal of Small Business and Entrepreneurship, 17(2), 91-113.
  47. Tsao, S.M., & Lien, W.H. (2013). Family management and internationalization: The impact on firm performance and innovation. Management International Review, 53(2), 189-213. otwiera się w nowej karcie
  48. Verbeke, A., Yuan, W., & Kano, L. (2018). A values-based analysis of bifurcation bias and its impact on family firm internationalization. Asia Pacific Journal of Management, 1-29. otwiera się w nowej karcie
  49. Wach, K. (2016). Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw z branży high-tech: wstępne wyniki ba- dań sondażowych. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XVII(10[1]), 93-107.
  50. Wach, K. (2017). Exploring the Role of Ownership in International Entrepreneurship: How does Ownership Affect Internationalisation of Polish Firms?. Entrepreneurial Business and Eco- nomics Review, 5(4), 205-224. otwiera się w nowej karcie
  51. Wach, K., & Wojciechowski, L. (2014). The Size and the Strategic International Orientation: The Use of EPRG Model among Polish Family and Non-Family Firms. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 15(7), 143-156.
  52. Weclawski, J., & Zukowska, B. (2019). Refreshing Typologies Based on Family Firms' Goals: The Perspec- tive of "First-Generation Enterprises. Central European Management Journal, 27(3), 128-146.
  53. Zahra, S.A. (2005). Entrepreneurial risk taking in family firms. Family Business Review, 18, 23-40. otwiera się w nowej karcie
  54. Zahra, S.A. (2003). International expansion of U.S. manufacturing family businesses: The effect of ownership and involvement. Journal of Business Venturing, 18(4), 495-512. otwiera się w nowej karcie
  55. Zucchella, A., Palamara, G., & Denicolai, S. (2007). The drivers of the early internationalization of the firm. Journal of World Business, 42(3), 268-280. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 155 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi