Abstrakt
Thin client applications often make minimal use of hardware available at the client side. This article focuses on the problem of creating portable thin client application for virtual reality applications, which allows use of client graphics hardware to aid rendering process. Some already available potential solutions are presented and entirely new protocol for client-server communication is presented to allow fast and reliable transmission of rendering commands and user feedback between client and server.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr T. 16,
strony 451 - 456,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Kluczek K.: Hardware accelerated thin client for virtual reality applications// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 16., (2008), s.451-456
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
A novel architecture of Web-GIS for mapping and analysis of echinococcosis in Poland
- M. Kulawiak,
- N. Kulawiak,
- M. Sulima
- + 1 autorów
2022