Abstrakt
In the paper an approach of utilizing an interaction between the human and computer in a therapy of dyslexia and other sensory disorders is presented. Bakker's neuropsychological concept of dyslexia along with therapy methods are reviewed in the context of the Multimedia System of Polysensory Integration, proposed at the Multimedia Systems Department of Gdansk Univ. of Technology. The system is presented along with the training methods proposed. Three therapeutic exercises, stimulating respectively left hemisphere only, right hemisphere only, and both hemispheres simultaneously are described. Their utility in a therapy of disorders such as dyslexia, ADD/ADHD (Attention Deficit Disorder/Attention Deficit Hyperactivity Disorder) and lateralization problems is discussed in the context of human brain functioning. Also, their implementation process in the Multimedia System of Polysensory Integration is provided and a sample of tests carried out in a primary school is described.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- New directions in intelligent interactive multimedia systems and services - 2 strony 265 - 274
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Lech M., Kostek B.: Human-computer interaction approach applied to the multimedia system of polysensory integration// New directions in intelligent interactive multimedia systems and services - 2/ ed. eds. Ernesto Damiani, Jechang Jeong, Robert J. Howlett, Lakhmi C. Jain. Berlin: Springer, 2009, s.265-274
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-642-02937-0_24
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy