Abstrakt
Wybrano do rozważań (symulacji komputerowej) 8 rejonów morskich w 4 porach roku. Określono w nich gęstość widmową amplitudy fali morskiej. Założono, upraszczająco, regulator typu PID. Dla wybranego typu statku wykonane badania symulacyjne odnoszą się do wybranych rejonów mórz i pór roku. Okazuje się, że dobierając zarówno współczynnik wzmocnienia regulatora jak i stałą całkowania, można minimalizować wartości wariancji, na przykład, momentów skręcających w wybranych przekrojach zespołu napędowego lub prędkości kątowych wału. Przedstawiono przykłady tego rodzaju optymalizacji regulatora ze względu na współczynnik wzmocnienia.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Domachowski Z., Próchnicki W., Dzida M., Piwowarski M.: Impact of sea wave stochastic characteristics on ship propulsion control system design.// . -., (2004),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 88 razy