Abstrakt
Obserwowanym od ok. 10 lat pozytywnym przemianom kolei jako nowoczesnego środka transportu towarzyszy ogólnoeuropejska kampania przebudowy i modernizacji dworców, rzadziej realizacja nowych obiektów. Jest ona z jednej strony - zorientowana na nowych, bogatych pasażerów, traktujących dworzec jedynie jako miejsce tranzytu, z drugiej strony - na klientelę nie korzystającą z transportu kolejowego, ale traktującą dworce jako docelowe punkty. Obok nieruchomości pokolejowych, znajdujących się w rejonach śródmiejskich dworców, uaktywniane są tereny poprzemysłowe, opuszczane przez przemysł o XIX-wiecznym rodowodzie, oparty na kolejowym transporcie. Nowy impuls inwestycyjny można zatem traktować jako swoistą katalizę urbanistyczną zdegradowanych obszarów śródmiejskich.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Załuski D.: Kolej i miasto// Rynek Kolejowy.. -., nr. nr 5 (2007), s.56-61
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 174 razy