Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie
Abstrakt
Dworce kolejowe pełnią w wielu przypadkach rolę katalizatorów śródmiejskich procesów rewitalizacji urbanistycznej. Sercem wielu takich procesów we Francji są węzły integracyjne oparte na śródmiejskich dworcach kolejowych, będące miejscami konwergencji społecznej. Ta sytuacja ma miejsce przy rewitalizacji terenów w sąsiedztwie dwóch głównych dworców w Lyonie: Gare Part Dieu - projekt już zakończony i projektu położonego na południe od Gare de Perrage - Lyon Confluence. Projekt Lyon Confluence jest jednym z największych przedsięwzięć tego typy w Europie. Jest on owocem partnerstwa prywatno-publicznego, często realizowanego we Francji poprzez stworzenie spółki o kapitale mieszanym tzn. société mixe. Wielofunkcyjność wykorzystania tej przestrzeni będąca jej potencjałem, jest jednocześnie wyzwaniem organizacyjno-projektowym. Procesy te są trudne ze względu na skalę złożoności problemów i ilość zagadnień, jakimi się zajmują i długi horyzont czasowy. Jednakże, przy odpowiednim planowaniu, współpracy i koordynacji podczas całego procesu, prowadzą do poprawy warunków życia, rozwoju sieci komunikacji zbiorowej i nowej wartości istniejącej tkanki miejskiej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Dworzec kolejowy w strukturze miasta strony 258 - 262
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Kamrowska-Załuska D.: Rewitalizacja terenów śródmiejskich, opartych na węzłach integracyjnych, powiązanych z dworcami kolejowymi - przykłady francuskie// Dworzec kolejowy w strukturze miasta/ ed. pod red. Daniela Załuskiego. Warszawa: Urbanista, 2006, s.258-262
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 140 razy