Abstrakt
Artykuł przedstawia wyniki prowadzonych badań, dotyczących aktualnych warunków żeglugowo-nawigacyjnych, intensywności ruchu statków, wypadków i incydentów dla dolnego odcinka Wisły jako uzasadnienie do wprowadzenia systemu wspomagającego żeglugę śródlądową na Dolnej Wiśle. Przedstawiono i scharakteryzowano dwa warianty wdrożenia systemu informacji rzecznej
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 128 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Scientific Journal of Gdynia Maritime University
strony 21 - 32,
ISSN: 2657-5841 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Jerzyło P., Wawrzyńska A.: KONCEPCJA SYSTEMU WSPOMAGAJĄCEGO ŻEGLUGĘ ŚRÓDLĄDOWĄ – STUDIUM PRZYPADKU DLA DOLNEGO ODCINKA WISŁY// Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni. -., nr. 102 (2017), s.21-32
- Bibliografia: test
-
- Scientific Journal of Gdynia Maritime University, No. 102, December 2017 otwiera się w nowej karcie
- GUS, 2014, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Żegluga śródlądowa w Polsce w latach 2010-2013, Warszawa. otwiera się w nowej karcie
- GUS, 2015, Transport wodny śródlądowy w Polsce w 2014 r., Warszawa. otwiera się w nowej karcie
- PIANC, 2012, Guidelines and Recommendations for River Information Services, 2011, Edition 3.0, Permanent Working Group 125 of the World Association for Waterborne Transport Infrastructure PIANC, PIANC, CCNR Working Group on RIS on 30th August 2012. otwiera się w nowej karcie
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 164/2010 z dnia 25 stycznia 2010 r. w sprawie specyfikacji technicznych elektronicznego raportowania statków w żegludze śródlądowej, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowa- nych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 414/2007 z dnia 13 marca 2007 r. w sprawie wytycznych tech- nicznych dotyczących planowania, wdrażania i wykorzystania operacyjnego usług informacji rzecznej (RIS), o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 415/2007 z dnia 13 marca 2007 r. dotyczące specyfikacji technicz- nych dotyczących systemów kontroli ruchu statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 416/2007 z dnia 22 marca 2007 r. dotyczące specyfikacji tech- nicznych komunikatów dla kierowników statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie.
- Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) nr 909/2013 z dnia 10 września 2013 r. w sprawie specyfikacji technicznych dotyczących systemu obrazowania elektronicznych map i informacji nawigacyjnych w żegludze śródlądowej (ECDIS śródlądowego), o których mowa w dyrektywie 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.
- Wołejsza, P., Jędrzychowski, H., Jędrzychowski, K., Karkos, D., Kazimierski, W., Wiśnicki, B., 2014, Modernizacja wodnych dróg śródlądowych i portów morskich, Warszawa.
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 89 razy