Logistyczny proces wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. Analiza przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim
Abstrakt
Tematem głównym artykułu była analiza procesu wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. W/w analiza dotyczyła przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim. Dane do artykułu zostały zebrane przez autora w trakcie trzyletniego procesu selekcji dostawców marek własnych, dla czołowej sieci handlowej z RPA, oraz nadzorowania dostaw do sześciu krajów afrykańskich. Badanie prezentuje praktyczną metodę podziału procesu weryfikacji dostawcy na dziewięć etapów. Metoda sprawdziła się praktycznie, gdyż w całym okresie dostaw i współpracy miedzy producentem i siecią handlową udało się wyeliminować problemu jakościowe. Pomimo dużych obaw wynikających najczęściej z ostrożności Na zakończenie artykułu autorzy przedstawili najistotniejsze trudności oraz pozytywy funkcjonujące na rynku Afrykańskim.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Marketing i Zarządzanie
strony 521 - 532,
ISSN: 2450-775X - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Szymański M., Drozd R.: Logistyczny proces wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. Analiza przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. -., nr. 875,41, t. 2 (2015), s.521-532
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy