Abstrakt
Ponad 150 letni czas funkcjonowania kolei, to zarówno czs szybkiego rozwoju, na początku XX wieku i w okresie międzywojennym, gdy nastąpił szybki rozwój liczby nowych, ważnych odcinków kolejowych, oraz okres załamania, które obserwujemy od kilkudziesięciu lat. Przez początkowe dziesięsiolecia powstało wiele obiektów stacji kolejowych i obiektów towarzyszących, które w chwil obecnej wymagają pilej interwencji, by nieużytkowane, nie zniczszał i nie popadły w ruinę. Przedstawione działania mają na celu przywrócenie pierwotnej funkcji, dla których zostały wzniesione, jak i adaptacje na nowe cele, które spowodują ożywienie i pzrejęcie części funkcji których brak w wybranych miejscowościach.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Architektura morska i przemysłowa - nowe wyzwania. - praca zbiorowa strony 95 - 102
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Podwojewska M.: Małe stacje kolejowe - perstektywa adaptacji i szansa na przetrwanie// Architektura morska i przemysłowa - nowe wyzwania. - praca zbiorowa/ ed. ed. Maria Stawicka-Wałkowska. Gdańsk: Wydział Architektury, Politechnika Gdańska, 2009, s.95-102
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy