Abstract
Ponad 150 letni czas funkcjonowania kolei, to zarówno czs szybkiego rozwoju, na początku XX wieku i w okresie międzywojennym, gdy nastąpił szybki rozwój liczby nowych, ważnych odcinków kolejowych, oraz okres załamania, które obserwujemy od kilkudziesięciu lat. Przez początkowe dziesięsiolecia powstało wiele obiektów stacji kolejowych i obiektów towarzyszących, które w chwil obecnej wymagają pilej interwencji, by nieużytkowane, nie zniczszał i nie popadły w ruinę. Przedstawione działania mają na celu przywrócenie pierwotnej funkcji, dla których zostały wzniesione, jak i adaptacje na nowe cele, które spowodują ożywienie i pzrejęcie części funkcji których brak w wybranych miejscowościach.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Architektura morska i przemysłowa - nowe wyzwania. - praca zbiorowa strony 95 - 102
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Podwojewska M.: Małe stacje kolejowe - perstektywa adaptacji i szansa na przetrwanie// Architektura morska i przemysłowa - nowe wyzwania. - praca zbiorowa/ ed. ed. Maria Stawicka-Wałkowska. Gdańsk: Wydział Architektury, Politechnika Gdańska, 2009, s.95-102
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 96 times