Abstrakt
W artykule przedstawiono metodę oceny wiarygodności sklepów internetowych TrustCritic. Powszechnie występujące nadużycia w handlu elektronicznym sprawiają, że zaufanie do przedsiębiorcy staje się kluczowym czynnikiem decyzji konsumentów. Przedsiębiorca narażony jest na niezgodność z prawem, utratę wizerunku i klientów. Artykuł omawia problematykę nadużyć w sferze e-biznesu oraz proponuje wielokryterialny model oceny sklepu internetowego, który obejmuje obszary uwierzytelnienia, kontaktu, prawa, regulacji, etyki, bezpieczeństwa i wizerunku. W modelu zdefiniowano łącznie 31 kryteriów o różnych wagach. Zaproponowano również proces zastosowania metody, który wykorzystuje dedykowane narzędzie informatyczne. Automatyzuje ono część prac, pomaga w ocenie sklepu, oblicza wyniki oceny i pozwala na zgromadzenie ocen w jednym miejscu. Eksperymentalna ocena metody na 5 losowych sklepach internetowych z udziałem eksperta potwierdziła trafność modelu, a badania na 30 witrynach innych sklepów internetowych wykazały wysoką skuteczność automatyzacji oferowaną przez opracowane narzędzie.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- W : Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem : Wybrane aspekty strony 187 - 203
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Miler J., Wnorowski T.: Metoda TrustCritic oceny wiarygodności sklepów internetowych// W : Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem : Wybrane aspekty/ ed. Aniela Mikulska Gdańsk: Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii, 2013, s.187-203
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 116 razy