Abstrakt
Affect-aware video games can respond to a game player's emotions. Such games seem to be more attractive for users. Therefore for that kind of games it is necessary to create a model of the player's emotions to know to which emotions the application should react. The paper describes different models of emotions. The questionnaire and experiment for video game players is presented. Some results of the tests are shown. Then the model of game player that allows to describe his or her emotions is proposed.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Tytuł wydania:
- 2015 8th International Conference on Human System Interaction (HSI) strony 285 - 290
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Szwoch W..: Model of emotions for game players, W: 2015 8th International Conference on Human System Interaction (HSI), 2015, IEEE,.
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/hsi.2015.7170681
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy