Abstrakt
W artykule opisano wybrane problemy napędu pompy cieczy chłodzącej silnika samochodowego. W tradycyjnych układach chłodzenia wydajność pompy jest zbyt duża przy wysokich prędkościach obrotowych silnika. Mierząc temperaturę tulei cylindrowych autor proponuje obniżenie wydajności pompy dla zmniejszenia mocy potrzebnej do jej napędu.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 37 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of KONES
nr 15,
strony 239 - 244,
ISSN: 1231-4005 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Kneba Z.: Możliwości zmniejszenia mocy potrzebnej do napędu pompy cieczy chłodzącej silnika samochodowego// Journal of KONES. -Vol. 15., iss. nr 3 (2008), s.239-244
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 106 razy