Abstrakt
Most przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wybudowano w 1973 r. Oryginalna konstrukcja, według aktualnej normy PN-85/S-10030 ''Obiekty mostowe. Obciążenia'', spełniała tylko wymogi klasy C, dlatego wystąpiła konieczność jej wzmocnienia. W trakcie prac stwierdzono występowanie znacznych deformacji pierwotnych blachownic we wszystkich dźwigarach mostu, będące efektem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności wynikające z prostowania blisko 4 km. środników, skłoniły do poszukiwania innego rozwiązania. Ostatecznie postanowiono poddać ocenie wpływ deformacji środników na nośność konstrukcji przęseł mostu w Kiezmarku.W referacie przedstawiono analizowane modele numeryczne, wyniki prowadzonych prac oraz wnioski końcowe wypływające z badań.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Chróścielewski J., Szafrański M., Żółtowski K.: Numeryczna ocena nośności dźwigarów mostu w Kiezmarku.// / : , 2004,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 115 razy