Abstrakt
Zagadnienie projektowania architektonicznego to złożone wyzwanie dydaktyczne, ponieważ proces kreacji twórczej musi zostać uzupełniony niezbędną wiedzą i warsztatem. Aby dobrze przyswoić niezbędne zagadnienia oraz zdobyć umiejętność prawidłowego stosowania dostępnych narzędzi plastycznych i technologicznych trzeba przyjąć pewien system pracy. Dlatego zaproponowana została studentam metoda pracy twórczej nad projektem architektonicznym pokazująca sposób projektowania od idei wyjściowej, poprzez kolejne analizy i syntezy do ostatecznej formy obiektu. Wieloaspektowo ujmowana i analizowana przestrzeń i podmiotowo wskazany proces komunikacji twórcy z odbiorcą/ użytkownikiem poprzez obiekt architektoniczny, gwarantują złożone indywidualne rozwiązania twórcze.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Kurkowska A.: Od idei do formy. Nauczanie projektowania architektonicznego// Nauczanie w sztukach projektowych/ : , 2022, s.61-77
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 74 razy