Abstract
Zagadnienie projektowania architektonicznego to złożone wyzwanie dydaktyczne, ponieważ proces kreacji twórczej musi zostać uzupełniony niezbędną wiedzą i warsztatem. Aby dobrze przyswoić niezbędne zagadnienia oraz zdobyć umiejętność prawidłowego stosowania dostępnych narzędzi plastycznych i technologicznych trzeba przyjąć pewien system pracy. Dlatego zaproponowana została studentam metoda pracy twórczej nad projektem architektonicznym pokazująca sposób projektowania od idei wyjściowej, poprzez kolejne analizy i syntezy do ostatecznej formy obiektu. Wieloaspektowo ujmowana i analizowana przestrzeń i podmiotowo wskazany proces komunikacji twórcy z odbiorcą/ użytkownikiem poprzez obiekt architektoniczny, gwarantują złożone indywidualne rozwiązania twórcze.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Kurkowska A.: Od idei do formy. Nauczanie projektowania architektonicznego// Nauczanie w sztukach projektowych/ : , 2022, s.61-77
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 74 times