Abstrakt
Opór toczenia opon samochodowych jest jednym z istotnych parametrów charakteryzujących współpracę opon samochodowych z nawierzchnią jezdni. jego wartość wpływa na zużycie paliwa a przez to na koszt transportu samochodowegooraz na osiągi pojazdów, takie jak prędkość maksymalna czy zdolność przyspieszania. W zależności od warunków ruchu zmniejszenie oporu toczenia o 10% powoduje zmniejszenie zużycia paliwa o2-4%. Zmniejszenie zużycia paliwa to nie tylko niższe koszty eksploatacji pojazdow ale również niższa emisja CO2. Niestety opór toczenia jst stosunkowo trudny do zmierzenia. W pracy przedstawiono wpływ oporu toczenia na zużycie energii przez samochody osobowe oraz przegląd metod badania oporu toczenia opon.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2014 Elamed Media Group)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Magazyn Autostrady
strony 38 - 42,
ISSN: 1730-0703 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Ejsmont J., Świeczko-Żurek B., Ronowski G.: Opór toczenia opon samochodowych// Magazyn Autostrady. -., nr. 7 (2014), s.38-42
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 197 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Analiza oporu toczenia kół jezdnych samochodu podczas jazdy po różnych nawierzchniach drogowych
- W. Luty,
- M. Zwierzyniecki,
- S. Taryma