Abstrakt
The paper presents a parametric analysis of the Istanbul's ring road viaduct that is currently under construction within the Northern Marmara Highway project. The structure, due to its location on seismic prone areas is exposed to seismic loads of different strengths and different return periods. The study is focused on concrete bridge supports that are design to work in nonlinear range. The parametric study, conducted in MATLAB and SOFISTIK environment, aim at detailed verification of the viaduct's supports performance due to three levels of seismic loads intensity. The research and analysis procedures will be used in recommendations' for development of slender bridge supports of variable geometry with stiffness chosen to achieve the best performance to weak and very strong earthquake.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- 3rd Polish Congress of Mechanics ; 21st International Conference on Computer Methods in Mechanics strony 353 - 354
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Grębowski K., Hirsz M., Nadolny A., Wilde K.: Parametric analysis of Istanbul's Ring Road viaduct for three levels of seismic load // 3rd Polish Congress of Mechanics ; 21st International Conference on Computer Methods in Mechanics/ Gdańsk, Polska: , 2015, s.353-354
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Pounding mitigation of a short-span cable-stayed bridge using a new hybrid passive control system
- A. Tabrizikahou,
- A. Javanmardi,
- H. Mohammad-Sedighi
- + 4 autorów
Seismic pounding behavior of multi-story buildings in series considering the effect of infill panels
- H. Elwardany,
- A. Seleemah,
- R. Jankowski