Abstrakt
The paper presents a numerical analysis of the Istanbul's ring road viaduct that is currently under construction within the Northern Marmara Highway project. The structure, due to its location on seismic prone areas is exposed to seismic loads of different magnitude and different return periods. The study is fo-cused on concrete bridge supports that are design to work in nonlinear range. The study, conducted in SOFISTIK environment, aim at global responses of the whole viaduct. The detailed nonlinear analysis of concrete hinge development at the bridge support is performed in ABAQUS. The obtained results confirmed the correctness of the assumptions stated at the beginning of the design process.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Tytuł wydania:
- 3rd Polish Congress of Mechanics (PCM) / 21st International Conference on Computer Methods in Mechanics (CMM) strony 207 - 211
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Grębowski K., Hirsz M., Wilde K., Nadlolny A..: Parametric analysis of Istanbul's Ring Road viaduct for three levels of seismic load, W: 3rd Polish Congress of Mechanics (PCM) / 21st International Conference on Computer Methods in Mechanics (CMM), 2016, CRC Press/Balkema,.
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/b20057-46
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 140 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Parametric analysis of Istanbul's Ring Road viaduct for three levels of seismic load
- K. Grębowski,
- M. Hirsz,
- A. Nadolny
- + 1 autorów
Determination of Peak Impact Force for Buildings Exposed to Structural Pounding during Earthquakes
- S. M. Khatami,
- H. Naderpour,
- C. R. Barros
- + 2 autorów