Abstrakt
W artykule analizuję wyniki badania Profesjonalizm public relations w Polsce, przeprowadzonego na potrzeby budowanego dokumentu Standardy profesjonalnego public relations – prezentowanego w tej pracy. Stawiam również pytanie o przyczynę częstych odpowiedzi respondentów „czasami” czy „nie mam zdania” i wykazuję niespójność systemów wartości respondentów zestawiając ich odpowiedzi na poszczególne pytania. Stawiam tezę, że niespójności te – i brak jednoznacznych odpowiedzi - są efektem sposobu funkcjonowania instytucji w społeczeństwie płynnej ponowoczesności, gdzie adiaforyzacja działań – sytuowanie ich poza kategorią oceny dobro-zło jest powszechnym zabiegiem. W czasach interregnum – pomiędzy epokami - bardzo trudno jest w związku z tym budować standardy etyczne zachowań zawodowych – szczególnie tych zawodów, mających bezpośredni wpływ na kondycję społeczeństw – jak zawód specjalisty public relations. Jednocześnie mamy świadomość konieczności i wagi takiego dokumentu dla środowiska osób zajmujących się budowaniem relacji organizacji ze społeczeństwem, komunikacją i mamy też świadomość nieuchronnych zmian, jakie zajdą po okresie pandemii, a których pierwsze oznaki można już dostrzec.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Hope E.: Polski PR-owiec w świecie ponowoczesnym – wyniki badań i ich analiza. Poza dobrem i złem// / : , 2020, s.129-145
- Źródła finansowania:
-
- Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego Towarzystwo Komunikacji Społecznej
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 160 razy