Abstrakt
Publikacja przedstawia wnioski z wieloletnich badań odporności na deformację betonu asfaltowego. Jako wniosek z tych badań wynika, że obecnie stosowane metody badania pełzania statycznego i pełzania dynamicznego są niewystarczające do oceny betonu asfaltowego. Wprowadzenie modyfikacji metod badawczych w postaci skrępowania bocznego zdecydowanie poprawiło efektywność stosowanych metod do oceny betonu asfaltowego. Dodatkowo stwierdzono, że w badaniu pełzania statycznego i dynamicznego lepszą miarą podatności na koleinowanie jest prędkość pełzania, zamiast maksymalnego odkształcenia. W ocenie odporności na deformacje betonu asfaltowego należy wykorzystywać nie jedna a dwie lub trzy metody, na przykład pełzanie dynamiczne ze skrępowaniem bocznym oraz odporność na koleinowanie w koleinomierzu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Dołżycki B., Judycki J.: Przydatność wybranych metod badawczych do oceny odporności betonu asfaltowego na deformacje trwałe.// / : , 2004,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 84 razy