Sailing Vessel Routing Considering Safety Zone and Penalty Time for Altering Course - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Sailing Vessel Routing Considering Safety Zone and Penalty Time for Altering Course

Abstrakt

In this paper we introduce new model for simulation sea vessel routing. Besides a vessel types (polar diagram) and weather forecast, travel security and the number of maneuvers are considered. Based on these data both the minimal travelling costs and the minimal processing time are found for different vessels and different routes. To test our model the applications SailingAssistance wad improved. The obtained results shows that we can obtain quite acceptable results.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 25 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation nr 11, strony 49 - 54,
ISSN: 2083-6473
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Życzkowski M.: Sailing Vessel Routing Considering Safety Zone and Penalty Time for Altering Course// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 11., nr. 2 (2017), s.49-54
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.11.02.04
Bibliografia: test
  1. COLREGS (1972). London: Sea, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea. otwiera się w nowej karcie
  2. Dębski, R. (2016). An adaptive multi-spline refinement algorithm in simulation based sailboat trajectory optimization using onboard multi-core computer systems. International Journal of Applied Mathematics and Computer Science, 26(2), 351-365. otwiera się w nowej karcie
  3. https://doi.org/10.1515/amcs-2016-0025 otwiera się w nowej karcie
  4. Dijkstra, E. W. (1959). A Note on Two Probles in Connexion with Graphs. Numerische Mathematik, 1(1), 269-271. https://doi.org/10.1007/BF01386390 otwiera się w nowej karcie
  5. Jurdziński, M. (2003). Podstawy Nawigacji Morskiej. Wydawncitwo Akademii Morskiej w Gdyni. otwiera się w nowej karcie
  6. Mannarini, G., Coppini, G., Oddo, P., & Pinardi, N. (2013). A Prototype of Ship Routing Decision Support System for an Operational Oceanographic Service. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 7(1), 53-59. https://doi.org/10.12716/ 1001.07.01.06 otwiera się w nowej karcie
  7. Neumann, T. (2014). Method of Path Selection in the Graph -Case Study. TransNav, the International Journal on otwiera się w nowej karcie
  8. Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 8(4), 557-562. otwiera się w nowej karcie
  9. Philpott, A. B., Sullivan, R. M., & Jackson, P. S. (1993). Yacht velocity prediction using mathematical programming. European Journal of Operational Research, 67(1), 13-24. https://doi.org/10.1016/0377-2217(93)90319-I otwiera się w nowej karcie
  10. Stelzer, R. (2012). Novel Algorithms and Experimental Demonstration, (August).
  11. Stelzer, R., & Jafarmadar, K. (2012). The robotic sailing boat asv roboat as a maritime research platform. Proceedings of 22nd International HISWA Symposium on Yacht Design and Yacht Construction. Retrieved from http://www.hiswasymposium.com/assets/files/pdf/2012/ Stelzer.pdf Szlapczynski, R. (2006). A New Method of Ship Routing on Raster Grids, with Turn Penalties and Collision Avoidance. The Journal of Navigation, 59, 27-42. https://doi.org/10.1017/S0373463305003528 otwiera się w nowej karcie
  12. Tsou, M.-C., & Cheng, H.-C. (2013). An Ant Colony Algorithm for efficient ship routing. Polish Maritime Research, 20(79), 28-38. https://doi.org/10.2478/pomr- 2013-0032 otwiera się w nowej karcie
  13. Verwerft, B., & Keuning, J. A. (2008). The Modification and Application of a Time Dependent Performance Prediction Model on the Dynamic Behaviour of a Sailing Yacht. 20th International HISWA Symposium on Yacht Design and Yacht Construction, 1-17.
  14. Weintrit A., Wawruch R., Specht C., Gucma L., Pietrzykowski Z. (2007) Polish Approach to e- Navigation Concept. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 1(3), 261-269 otwiera się w nowej karcie
  15. Życzkowski, M. (2016). Efektywna metoda wyznacznia trasy statków żaglowych. In Automatyzacja procesów dyskretnych (pp. 235-44). Politechnika Śląska, Instytut Automatyki.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 126 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi