Abstrakt
Tire rolling resistance has a significant influence on fuel consumption in cars and trucks and on CO2 emissions. Rolling resistance depends on the tire construction, pavement texture and stiffness, as well as environmental and traffic conditions. This article presents a pilot study on the impact of pavement texture on the rolling resistance of passenger car tires. Reasons why Mean Profile Depth is not a good descriptor of pavement characteristics from the point of view of rolling resistance are presented, and an experimental method which takes into account tire deformation on texture and partial enveloping is described. A method based on testing the volume and depth of tire tread deformation is also proposed.
Cytowania
-
7
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3390/coatings11070776
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Coatings
nr 11,
ISSN: 2079-6412 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Ejsmont J., Sommer S.: Selected Aspects of Pavement Texture Influence on Tire Rolling Resistance// Coatings -,iss. 2079-6412 (2021), s.---
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3390/coatings11070776
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 149 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Road texture influence on tyre rolling resistance
- J. Ejsmont,
- G. Ronowski,
- B. Świeczko-Żurek
- + 1 autorów
Influence of Road Wetness on Tire-Pavement Rolling Resistance
- J. Ejsmont,
- L. Sjogren,
- B. Świeczko-Żurek
- + 1 autorów